Episode 1

 Jag heter Audrina Whisper och jag är 15 år. Jag bor i Hollywood tillsammans med mina föräldrar och min lillebror. På fritiden brukar jag hänga med mina kompisar eller sitta hemma och plugga. Mina föräldrar är väldigt överbeskyddande och låter mig inte göra vissa saker som vem som helst skulle få göra annars som att tex dra till stranden och bada eller bara åka och ta en fika med mina kompisar och det är därför som jag skickade in det här brevet till er. För att jag ska få göra något kul innan jag dör. Och det skulle vara en dröm för mig att vinna den där biljetten och bara få vara borta och ha kul en endaste dag.

Så löd Audrinas brev.

Audrina hade tidigare den dagen surfat lite på internet och hittat en tävling, och det var inte vilken tävling som helst utan man kunde vinna en biljett till Justin Biebers konsert som han skulle ha om 3 veckor. För att vara med och tävla skulle man skriva en kort text om sig själv, precis vad man ville och det gjorde Audrina. Det var 10 biljetter som skulle lottas ut varav 5 vip. Hon visste att hon aldrig skulle vinna men man kunde ju alltid ge det en chans..

 
2 veckor senare.

Riing riing kl 08.00 lördag

Men vafan!

Riing riing.

- Asså är det någon som kan svara eller? Vi är liksom 4 st i den här familjen och ingen kan svara?!

 

Audrina svarar till slut.

 

- Ja hallå?

- Hejsan! du jag söker Audrina Whisper, har du henne i närheten?

- Ja det är jag.

- Jaha okej! Men du det är såhär att vi fick ditt brev och du är en av dom 10 som har vunnit en biljett till Justins konsert som är nästa vecka.

- Vaa? Skojar du? Är du seriös? YEEEEEEEEEEEEEEEES! Tacktacktack! Vad äre för biljett? Inte för att det spelar någon roll eller så men..

- Jag skojar inte och jag är seriös det är en vanlig biljett, Grattis!

 

Typiskt tänkte Audrina. Men det är ingenting att tjura över jag vann ju! Klart jag ska vara glad.

 

- Tack! Ni ska bara veta hur mycket det här betyder för mig!

- Eh du, det vart lite fel nu.. Häng kvar måste kolla upp en sak!

- Va ? vad menar du?

 

 

Vad tycker ni än så länge, ska skriva lite mer om hennes bakgrund i nästa episode. Det blir bättre promise! Nästa episode kommer upp lite senare. Håller på med den nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0